Genç Mufattishlar

این ویلاگ برای اهداف آموزشی و فرهنگی می باشد.

Genç Mufattishlar

این ویلاگ برای اهداف آموزشی و فرهنگی می باشد.

میکیس تئودوراکیس و بهترین آثار موسیقی کلاسیک یونان

میکیس تئودوراکیس، متولد جولای ۱۹۲۵ در یونان، یکی از بزرگترین آهنگسازان این سرزمین است. او در دنیا بخاطر خلق موسیقی فیلمهای زوربای یونانی (۱۹۶۴)، Z (1969)، سرپیکو (۱۹۷۳) بسیار مشهور است.

از نظر سیاسی، تا اواخر دهه ۷۰ در جناح چپ سیاسی کشور یونان بود، در دهه نود با گرایش به جناح راست مرکزی عضو پارلمان یونان شد، حرکتی که بعدها از آن پشیمان بود اما از آن بخاطر نجات کشورش از بحران دفاع می کرد. او مجددا به جناح چپ پیوست و علیه ظلم و ستم در کشورش بی پرده سخن می گفت. او در حمایت از فلسطین و تحریم جنگ عراق نیز سخن گفته است و حتی برای ریاست جمهوری یونان نیز مورد اشاره بود که خودش از این کاندیداتوری اجتناب کرده است.

علاقه او به موسیقی از کودکی شروع شد به گونه ای که او اولین قطعاتش را بدون داشتن هرگونه سازی نوشت. پس از مدتی وی به کنسرواتوار موسیقی آتن رفت و زیر نظر Philoktitis Economidis مشغول به فراگیری آهنگسازی شد. در سن ۱۸سالگى در خلال جنگ دوم جهانى به جنبش مقاومت کشورش علیه اشغالگران آلمانى و ایتالیایى پیوست که در جریان جنگ داخلى یونان در سال هاى ۱۹۴۶ تا ۱۹۴۹ نیز در جرگه فعالین سیاسی بود و در جبهه چپ نیروهاى سیاسى یونان ایستاد که در آن دوران بارها زندانى و یا روانه تبعید شد.

سالهای ۱۹۵۴ الی ۱۹۵۹ در پاریس زمانی بود که بستر اصلی فکری تئودوراکیس، در زمینه آهنگسازی شکل گرفت. در آن دوره وی قطعات مختلفی نوشت از جمله آثار سمفونیک، کنسرتو پیانو، سوئیت سمفونیک بود که مورد استقبال از سوی جامعه موسیقی قرار گرفت. در سال ۱۹۵۷ وی مدال طلایی فستیوال موسیقی مسکو را از آن خود نمود. 

جمله کارهای او در برابر دیکتاتوری میتوان به موسیقی فیلم حکومت نظامی و Z اشاره کرد.

او از کسانی است که هنر را برای روشنگری بشریت می خواهد نه فقط “هنر برای هنر”. .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد